17 Şubat 2017 Cuma

ŞARABI FAZLA KAÇIRINCA...



Şhabat akşamı şarabı biraz fazla kaçırdım galiba… Koltukta televizyonun karşısında uyuya kalmışım. Ya da sızmışım. Bir sürü rüya gördüm.
Bir sürü çocuk gördüm. Devletin parasız okullarına giden çocuklar. Bu sene dünyada en iyi çocuk yetiştirilen 3ncü ülkenin çocukları.
Gazeteler gördüm. İsrael’in ekonomisini yazmışlar. Kişi başına düşen GSMH bu yıl İsrael’de 40 bin dolar civarındaymış. İngiltere, Fransa’yı ve İtalya’yı geride bırakmış. Önümüzdeki sene Almanya’yı da sollayacakmış bu 8 milyonluk  ülke. Asgari ücret 5000 şekel. Yılsonuna kadar 5300 olacakmış. Üstelikte enflasyon eksi iken. Hadi canım, olur mu öyle şey? Rüya işte…
Ole hadaşlar gördüm. Gencecik çocuklar. Doğdukları ülkelerini, ailelerini, arkadaşlarını arkalarında bırakıp gelen çocuklar. Gönüllü asker bunlar. “Yalnız askerler.” Hep bir ağızdan ATİKVA’yı söylüyorlar…
Rüyamda başka ole hadaşlar da vardı. Onlara yardım etmek isteyen gönüllü kuruluşlar, gönüllü insanlar. Sırtlarındaki kanatları gözükmeyen melekler. WhatsApp kanalı ile iş imkânları ilan ediliyor,  kullanılmış eşyalar teklif ediliyor, lisan konusunda yardımcı olabilecekler seslerini duyurmaya çalışıyorlar…
İsrael’in yeni savaş uçağı Adir girdi birden rüyama. Amerika’daki tatbikatta 14 uçağı düşürmek gibi (simülasyon elbette) müthiş bir başarı yakalamış. Sanki aşağıda denizin altındaki İsrael’in nükleer denizaltılarında silah arkadaşları onları alkışlıyorlardı. Uçak gemisinden filan da bahsediliyor. Amma sallıyorlar ha. Olacak iş mi?
Bu hafta güya İsrael iki uydu daha göndermiş uzaya. Hindistan’dan atmışlar galiba. İnsan neler görüyor rüyasında…
Apple, Google Ar-Ge merkez üssü İsrael. 5 binden fazla girişim, 300 den fazla çok uluslu şirket, 16 teknoloji transfer ofisi, 9 teknik üniversite (tümü dünyada ilk 100 de), 100 den fazla girişim sermayesi, al sana silikon merkezi, al sana Hi Tech…Ne rüya imiş be…
İnanılmaz tarım teknolojileri. Tohum üretme merkezleri. Dönüm başına ürün alma rekorları. Sulama teknolojileri. Damlama yönteminin mucidi İsrael. Üstelik bunu ihtiyacı olan devletlerle karşılıksız paylaşmak… Helal sana…
Dünyada en hızlı sahra hastanesi kuran tek ödüllü ordu, İsrael ordusu. Dünyanın her yerine afetlerden sonra koşan İsrael hastaneleri. Düşmanına bile hizmet veren, insana insan olduğu için rengine dinine, milliyetine bakmadan ellerini açan İsrael… Her yıl tıpta onlarca yeni buluşa imza atan, olağanüstü İsrael tıp insanları, insanlığa hizmet eden insanlar…
Ve bir cumartesi sabahı. Sırtında talletleriye dua etmeye giden Yahudiler…
Uyanmışım. Sabah sabah akşam gördüğüm rüyanın ruhumda bıraktığı inanılmaz haz ile uyandım. Ne rüyaydı ama be… Pencereden dışarı bakıyorum. Birden sırtlarında talletleri ile dua etmeye giden Yahudiler’i  görüyorum. Rüya ile gerçek biri birine karıştı.
Hangisi rüya idi, hangisi gerçek…
Heeyyy troller, bu öyle değil, bu şöyle değil diye girişmeyin yine hemen. Karalamayın hemen rüyamı. Rüya bu, böyle gördüm, ne yapalım?
Yukarıda yazdıklarımdan bazılarını iskonto edebilir, ya da bazı ilaveler yapabilirsiniz. Ne değişir ki? İsrael zaten bütünüyle bir rüya değil midir?
Shabat shalom kardeşlerim,
Shabat shalom yeğenlerim.
Shabat shalom dostlarım.
Hoşça kalın, sevgiyle kalın…

Aaron Baruch  (Ankaralı) 

1 yorum:

  1. ARON seninle büyük gurur duyuyorum bir anlamı varsa senin için hem yazdıkların hem akraba olduğumuz için öptüm.

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.