9 Eylül 2023 Cumartesi

OBEZİTE, OZEMPIC VE PROTEİN KAÇAĞI…

 



Ben doktor değilim ve en ufak bir tıp eğitimi almadım. Ancak özellikle kendi sorumlarım hakkında araştırmayı ve bilgi edinmeyi seviyorum.

73 yaşındayım ve ortalama 95 kiloyum. Zaman zaman 100 kilonun da üzerine çıktığım da oldu, yaptığım diyetler sonucunda 88 kiloya kadar indiğim halde ne yazık ki bu kilomu koruyamadım.

Böbreklerim rahatsız, protein kaçağı var. Bilmeyenler için bu hastalığı şöyle açıklıyayım. Normalde böbrekler vücuttaki fazla su, atık ve diğer maddeleri idrar yoluyla uzaklaşırken kan damarlarında bulunan proteinleri geri emer ve yeniden dolaşıma sokar. Normalde idrarda 150 mg. olan protein bende 1600 mg düzeyinde.

Bu hastalığın sebebi genel olarak diyabet, obezite ve yüksek tansiyondur. Ben diyabet değilim ancak hem yüksek tansiyonum ve fazla kilolarım var. Tansiyon ilaçlarıyla 13 ve 9 olan tansiyonum 11 ve 7 düzeyine indi. İlaçlarla bu sorunumu hallettim. Düzeltmem gereken en önemli ve başa çıkamadığım problemim ise fazla kilolar. İşte Ozempic isimli ilaç bu noktada devreye giriyor.

İlacı bulan firmanın ismi Novo Nordik Danimarka’nın Bagsvaerd kentinde bulunan ve sekiz ülkede üretim tesisleri olan, 75 ülkede kendisine bağlı şirketleri veya ofisleri bulunan, 55 bin kişiden fazla çalışanı bulunan çok uluslu dev bir ilaç şirketi.

Esasında diyabet 2 için tasarlanmış olan bu ilaç bugün bütün dünyada daha çok obezite için kullanılmakta. FDA (Food and Drug Administration – ABD Gıda ve İlaç İdaresi) Ozempic’e 2017 yılında diyabet için, 2021 yılında ise obeziteye karşı kullanılması için onay verdi. Satışlar bir anda patladı. Ozempic 2022 yılında dünyada en hızlı büyüyen ve en çok kullanılan ilaçlarından biri olarak çok satan ilaçlar sıralamasında 12’nci sıraya oturdu. 2023 yılında 40 MİLYAR DOLARIN üzerinde gelir getirmesi bekleniyor. Bu 2021 yılına göre %60’lık bir artış demek.   Ozempic böylece dünyanın en çok satan ilaçlar listesinde 5’nci sıraya yükselebilir.

Bu ilacı bende kullandım. 88 kiloya kadar onun sayesinde indim. Yan etkileri bende fazla olmadı. Bir kere ishal oldum. Can sıkıcı bir mide bulantısı ve hıçkırık yapıyor. Dayanmak çok da zor değil. Ödül çok büyük, yıllardır zayıflayamamanın sıkıntısını çektim.  

Zayıflayınca ilacı bıraktım, seyahatler, davetler derken ipin ucu yine kaçtı ve eski kilolarıma geri döndüm. Tekrar kullanmaya başlamak istediysem de bir zaman İsrail’de bu ilaç bulunamadı. Şimdilerde yeniden bollaştı. Bende yeniden kullanmaya başladım.

Haftada bir defa cilde enjekte ederek kullanılıyor. Kutuda bir aylık ilaç var. Dört defa enjekte ettiğiniz zaman bitiyor. Kullanımı hiç zor değil. Fiyatı ise oldukça pahalı. İsrail sağlık bakanlığı bu ilaca indirimli olarak kullanılabilmesi için birçok şart arıyor. Aile doktorları öyle kolay kolay bu ilacı yazamıyorlar. Benim böbreklerime bakan profesör ilacı yazdığı halde aile doktoru bir sürü sorun çıkardı.

İlacı kullanmaya başladıktan sonra gece geç vakit yemek yeme alışkanlıklarım azaldı. Buzdolabına artık eskisi kadar uğramıyorum. Porsiyonlar küçüldü. Elbette bu ilaç bir mucize değil. İnsan ağzını tutmalı. Sonuçta vücuda giren ile çıkanın bir hesabı var. Ancak kilo vermeye yardımcı olduğu da bir gerçek.

Sağlıklı günler diliyorum. Hele bizim yaştakilerin artık fazla hata yapma şansı yok. Çekmeyelim ve çektirmeyelim. Çoluğumuzun çocuğumuzun başına dert olamamak için sağlığımıza çok dikkat etmeliyiz.

Esen kalın.

 

Aaron Baruch  (Ankaralı)

 

Kaynak :

 

Bard (Bard.google.com)

Vikipedia

1 yorum:

  1. YAZIN , COK ONEMLI VE BILGI KAYNAGI HERKESE ... COK TESEKKURLER SANA , AZIZ DOSTUM ,, VE KUCUKLUK ARKADASIM ......

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.